Ensaios

La música de los números primos [Marcus du Sautoy, Ed. Acantilado]:

 

numeros primos
©Ed. Acantilado

Por que perder o tempo:

  • A busca dunha función/algoritmo xerador de números primos é tremendamente apaixonante.
  • É un tema aberto e moi actual.
  • Referencia a grandes matemáticos como Gauss.

A que algoritmo fai referencia:

 

Armas de destrucción matemática [Cathy O'Neil, Ed. Capitán Swing]:

 

armas
©Ed. Capitán Swing

Por que perder o tempo:

  • O subtítulo: "Cómo el big data aumenta la desigualdad y amenaza la democracia".
  • Escrito por unha experta en Matemáticas e Economía, que traballou dentro da "Máquina" especulativa e agora fai denuncia da mesma.
  • Fai referencias a múltiples ámbitos sociais e económicos: educación, sanidade, publicidade, democracia, seguros...

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Big Data.
  • Privacidade.
  • Política.

 

La búsqueda del algoritmo [Ed Finn, Ed. Alpha Decay]:

 

armas
©Ed. Alpha Decay

Por que perder o tempo:

  • Subtítulo: "Imaginación en la era de la informática".
  • Como os algoritmos cambian a cultura .
  • Un repaso por Netflix, Google ou Spotify.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • A humanística.

 

Ojos y espias [Tanya Lloyd Kyi, Ed. Siruela]:

 

armas
©Ed. Siruela

Por que perder o tempo:

  • Subtítulo: "Quién nos vigila y por qué".
  • Un libro para Secundaria para traballar con adolescentes o (mal) uso das redes sociais.
  • Exemplos reais e propostas de solución ou mellora.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Privacidade.
  • Negocio dixital e publicidade.

 

Big Data [Viktor Mayer - Kenneth Cukier, Ed. Turner]:

 

big data
©Ed. Turner

Por que perder o tempo:

  • Subtítulo: "La revolución de los datos masivos".
  • Entender o que está a mover o mundo económico.
  • Cando vaias a unha tenda e che pidan só o código postal entenderás por que.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Big Data.

 

Aprender con Big Data [Viktor Mayer - Kenneth Cukier, Ed. Turner]:

 

big data
©Ed. Turner

Por que perder o tempo:

  • Unha visión positiva pero crítica da aprendizaxe personalizada na era do Big data.
  • Fala de Khan Academy, Coursera, Duolingo e outras plataformas importantes.
  • Dos autores do libro Big Data.
  • Un ensaio curto, para o profesorado e interesados na pedagóxía práctica e actual.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Big Data

 

ROMPECABEZAS [Marçal Mora, Ed. Héroes de papel]:

 

armas
©Ed. Héroes de papel

Por que perder o tempo:

  • Subtítulo: "Cinco décadas de videojuegos y puzzles".
  • Xogar a resolver puzzles fomenta o pensamento algorítmico.
  • 160 reseñas, algún vaiche gustar ;-)

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Puzzles.

 

Portal o la ciencia del videojuego [Eva Cid, Ed. Héroes de papel]:

 

armas
©Ed. Héroes de papel

Por que perder o tempo:

  • Se aínda non xogaches a Portal, deixa isto e vai xogar.
  • Se xa xogaches, deixa isto e vai xogar a Portal 2, o mellor videoxogo do mundo.
  • Se xa xogaches xa sabes por que tes que ler este libro. Se non xogaches salta á primeira liña.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Portal é un aspecto en sí mesmo.
  • Quebracabezas.

Los nativos digitales no existen [Susana Lluna - Javier Pedreira, Ed. Deusto]:

 

nativos
©Ed. Deusto

Por que perder o tempo:

  • Subtítulo: "Como educar a tus hijos para un mundo digital".
  • Este é o libro que debe ler tanto profesorado e adultos que afirman que "os nenos xa saben moita informática".
  • A necesidade de que os nenos e nenas pasen tempo efectivo co ordenador, non coas táblets ou móbiles.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Educación.
  • Uso de interfaces.

 

En el principio...fue la línea de comandos [Neil Stephenson, Ed. Fabricante de Sueños]:

 

nativos
©Ed. Traficante de Sueños

Por que perder o tempo:

  • Pode lerse e baixarse libremente (como case que todo o que publica esta editorial).
  • Unha defensa do software libre.
  • Un repaso histórico á informática a aos sistemas operativos.
  • A metáfora que utiliza comparando os SO con coches é moi boa para contar en clasel.

A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:

  • Sistema operativo
  • Shell
  • GUI