Que os videoxogos son Arte ou aportan aprendizaxe significativa xa é un tema superado e aceptado por calquera que teña interés en reflexionar sobre iso. Outro tema é como xestionar ese recurso a nivel didáctico. Aínda queda moito traballo por facer. De momento podemos recomendar videoxogos que teñan unha relación directa coa formación algorítmica.
A nivel xeral temos dous tipos de videoxogos que sempre son interesantes coñecer dende unha perspectiva educativa (logo haberá mellores ou peores opcións):
- Os de estratexia, xestión de recursos, construción...: xogos tipo Minecraft, SimCity, Poly Bridge...
- Os de quebracabezas ou toma de decisións secuenciadas: xogos tipo Portal, Limbo... desenvolven a competencia lóxica, orientación espacial, etc. Case todos os videoxogos que non sexan de acción pura teñen quebracabezas.
- Os serious game: xogos "serios" que pretenden concienciar dun tema social: maltrato, racismo, acoso...
Quen teña dúbida do potencial educativo dos videoxogos pode botar un vistazo ao proxecto eCITY, no que participa Universidade de Vigo: un videoxogo para a aprendizaxe de enxeñería, baseado en problemas ou retos.
Buscaminas [Multiplataforma]:
Por que perder o tempo:
- En serio? o buscaminas?. Pois si, é un xogo que foi pensado para aprender a manexar o rato.
- E tamén para desenvolver a rapidez de cálculo en Primaria (incluso Secundaria).
- O normal é que xa o teñas instalado.
- Unha versión extendida e comercial é Hexcell.
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Lóxica numérica
Lightbot [online, Android, IOS]:
Por que perder o tempo:
- Ideal para practicar e avaliar o potencial programador
- É apto e recomendable para primaria
- A versión online gratuita é boa (agás por ser en formato flash)
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Estruturas de control
- Sub-rutinas
- Iteratividade
Portal e Portal 2 [PC, multiplataforma]:
Por que perder o tempo:
- Parte imprescindible da Historia dos Videoxogos
- É un xogo de quebracabezas e de plataformas.
- Foi unha innovación.
- Ten unha historia narrativa moi interesante, das que fan pensar (algo similar ao filme de Matrix).
- Podes atopalo moi barato.
- Existe mods e unha comunidade moi activa.
- Podes xogar á versión flash online (non é o mesmo, pero é de balde ;-)
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Historia da Informática
- Secuenciar
- Anticipar
Cypher [PC (Windows)]:
Por que perder o tempo:
- Quebracabezas sobre criptografía.
- Aprendes namentres xogas
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Criptografía
Hacknet [PC]:
Por que perder o tempo:
- Practicas a simular un hackeo, traballando dende a terminal.
- Ideal para familiarizarse co traballo textual dende terminal.
- Aprendes Unix de verdade.
- Podes atopalo barato en diversas plataformas como GOG ou Steam.
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Shell, interface do Sistema Operativo
- Liña de comandos
- Unix
Evoland 1 e 2 [PC(Windows,Linux)]:
Por que perder o tempo:
- Polo prezo dun xogo de ordenador (dos baratos) tes condensada a historia visual da evolución gráfica dos videoxogos.
- Tamén percorres moitos dos videoxogos clásicos.
- Que nun rato pases de gráficos pixelados de 8 bits a vectoriais é toda unha experiencia.
- Podes atopalo barato en GOG ou Steam.
A que aspecto da cultura algorítmica fai referencia:
- Gráficos.
- Historia dos videoxogos.
BUSCAMINAS: By KDE Kmines team: [1] (Kmines artwork.) [GPL (http://www.gnu.org/licenses/gpl.html) or GPL (http://www.gnu.org/licenses/gpl.html)], via Wikimedia Commons
LIGHTBOT: ©lightbot.com
PORTAL: ©VALVE CORP
CYPHER: ©Mathew Brown
HACKNET: ©Team Fractal Alligator / Surprise Attack
EVOLAND:©Shiro Games