...as estruturas secuenciais
Na base de calquera linguaxe de programación están as estruturas secuenciais, aquelas formadas por un conxunto de instrucións que se suceden unhas a outras. E dicir todos os programas están formados por pasos que hai que seguir ao pe da letra.
Imos intentar pensar secuencialmente, como un ordenador, para iso propoñemos varios xogos:
Primeiro xogo: Segue as instrucións:
Trata de debuxar seguindo ao pé da letra as seguintes instrucións. Cando remates preme na frecha das instrucións para comprobar se o conseguiches:
Segundo xogo: Debuxar unha palabra
Busca unha parella e xoga a dar as instrucións para debuxar unha palabra completa (empeza con palabras moi pequenas).
Atréveste a un debuxo diferente (unha casa, un paraugas, unha árbore sen follas, un robot...)?.
Instrucións para debuxar un robot
Escribe aquí as túas instrucións:
Terceiro xogo: Como adestrar ao teu robot!
Aínda máis difícil: agora terás que programar un robot androide (con forma humana). Podería ser C3PO, podería ser Bender, Arale Norimaki ou incluso Alisa Bosconovich , pero non, desta vez terás que programar á túa parella.
![Arale Norimaki](/sites/default/files/aralenorimaki01.png)
http://dragonball.wikia.com
con licenza GPL
No modelo que podes descargar aquí, verás cales son as ordes que podes empregar. Se te atreves podes propoñer novas ordes.
Como adestrar ao teu robot
![imaxe do programa colega](/sites/default/files/programa_colega.png)
Podes programar por exemplo:
- Secuencia para tirar un papel ao lixo.
- Secuencia para mover un lapis a outra mesa.
Ou inventando novos comandos tentar programar :
- Secuencia para un movemento de hip-hop.
- Secuencia para facer o orangután.
Hai comandos que se repiten?, podes empezar a programar con estruturas máis complexas que as secuenciais, as estruturas iterativas:
- Repetir un paso de hip-hop varias veces.
- Borrar un encerado con movementos repetitivos.
Ademais queres que o teu androide non tropece?. Podes incorporar estruturas condicionais:
- Inclúe que se hai un obstáculo pare.
- Inclúe unha palabra máxica que ao pronunciala xire sobre si mesmo...
Referencias:
Estes xogos están baseados en dous moi interesantes traballos que reflexionan sobre os procesos do pensamento computacional sen empregar ordenadores.
DrTechniko, con tradución ao galego de Tucho Méndez